19-10-2013

Het heeft lang geduurd maar de nieuwe brandstofpomp is ondertussen klaar , vandaag is de pomp gemonteerd .

Het monteren van de pomp was een beetje lastig vanwege de iets grotere afmetingen ten opzichte van de oude pomp , na het nodige passen , meten en slijpen ( blijft raar aan een nieuwe pomp slijpen ) is het toch gelukt de pomp op zijn nieuwe bestemming te bevestigen .

 

 

 

Nieuws

14-02-2013

Hierbij even een update over de stand van zaken , we wachten tot op heden dus nog steeds op onze brandstofpomp en interkoeler . 

Waarom het zo lang duurd voor de nieuwe pomp klaar zullen jullie denken , dit doordat we de keuze hadden om of de hoofdprijs te betalen met een korte levertijd of om te kiezen voor een wat lagere prijs met een langere levertijd zodat de pomp in overgebleven uren kon worden vervaardigd .

Gezien het prijsverschil hebben we voor de laatste optie gekozen .

Er is ons beloofd dat deze week de spullen klaar zullen zijn zodat we de trekker weer kunnen gaan opbouwen en komend seizoen weer kunnen aanhaken , afgelopen jaar was dit niet mogelijk doordat de brandstofpomp nog steeds niet klaar was en we de oude brandstofpomp al hadden verkocht , tegen het einde van het seizoen hebben we de oude pomp terug gekocht maar helaas konden we er niet mee rijden omdat de verstuivers al waren aangepast op de nieuwe pomp .

Mocht de nieuwe pomp niet volgens afspraak worden geleverd zullen we de verstuivers weer terug aanpassen op de oude pomp en met deze pomp in combinatie met een grotere interkoeler weer aan gaan haken komend seizoen .


 

 

 

Vandaag 15-05-2012  Zijn  we met de koppeling weg geweest voor de verplichte jaarlijkse keuring (Aadri vd veeken) , zoals verwacht bleek  na een grondige inspectie  de koppeling nog in perfecte staat , zodat we met een goedgekeurde koppeling weer huiswaards mochten keren .

 

 

Even een korte update  08-05-2012

De interkoeler word momenteel gemaakt , het word er een met 3 koelblokken ( de oude had 2 koelblokken ) dus 50% groter als de oude .

Het uitlaat spruitstuk is ondertussen veranderd in de oude setup gingen de uitlaatpijpen niet mooi over in de voet van de turbo , nu sluiten de pijpen mooi aan met de gaten in de voet van de turbo , we hopen nu een betere flow te hebben in de turbo .

Deze week gaat de tractor doormidden om de koppeling te verwijderen voor de verplichte jaarlijkse keuring .

Zodra de interkoeler klaar is gaan we bekijken wat we met de koelvin gaan doen , dit zal hoogstwaarschijnlijk een electrische worden in verband met mogelijk plaatsgebrek tussen de interkoeler en de motor .

Zodra er meer nieuws is over de aanpassingen zullen wij u hier op de hoogte houden .


 


Het jaar 2010-2011

Afgelopen jaar bleek na een grondige inspectie de versnellingsbak aan revisie toe, ook 1 van de wielassen bleek niet meer in orde te zijn (het leek wel een wokkel zo getordeerd was de as).

Daarom werd besloten voorlopig niet aan te haken maar eerst de bak te reviseren, omdat alle tandwielen vervangen moesten worden en niet in de winkel te koop zijn zat er maar 1 ding op nieuwe laten maken.

Hierdoor was er ook tijd om de motor eens goed na te kijken en de oorzaak van de te heet wordende turbo eens onder de loep te nemen, conclusie er moest een andere nokkenas komen zodat er meer lucht de motor in kon, dus ook meteen een nokkenas laten maken met andere timingen, die timingen was een beetje een gok maar bleek later een goede gok te zijn, de temperatuur van de turbo daalde aanzienlijk.

Toen de versnellingsbak klaar was en weer gemonteerd werd besloten om gelijk aan beide zijdes van de trekker een chassis te maken van de motor naar de achterbrug, dit zijn 2 rvs chassis geworden omdat dit materiaal toch voorhanden was.
Toen alles weer klaar en gemonteerd was, moest er natuulijk getest worden, dit vond plaats in Ysselsteyn, de test was geslaagt en de trekker was klaar voor onze eerste wedstrijd van 2011, die wedstrijd werd bakel.

In Bakel aangekomen de trekker gelost en warm laten draaien, alles klonk goed en zag er goed uit, na een uurtje te hebben gekeken naar de andere trekkers op de baan werd de strategie bepaald omtrent de plaatsing van de gewichten de bandenspanning en de versnelling waarin gereden zou worden.

De baan had veel grip en veel traktoren uit de klasse bleven steken tussen de 90 en 100 meter wat de spanning deed stijgen, toen was de tijd daar om aan te haken, alles ging goed tot ongeveer 90 meter toen een tuimelaar afbrak ondanks die gebroken tuimelaar bleef er vermogen genoeg over bij 95 meter brak tuimelaar nr 2,(van dezelfde cilinder bleek later) maar nog steeds bleef de trekker doorgaan en werd de 100 meter gehaald, de finale rijden was niet mogelijk maar gezien er maar 4 full pulls gereden waren zou een vierde plaats zeker zijn.

Enkele dagen later kregen we telefoon waarom waren we gediscalificeerd werd er gevraagt, na wat rond bellen bleek dat de trekker het maximale toerental van 2700 toeren had overschreden, hoeveel kon niemand ons vertellen.

Na een telefoontje met de jongens van de basrijs sleepwagen waren we welkom in elshout om even aan te haken en het toerental te meten, in elshout bleek de trekker ongeveer 15 toeren teveel te maken, dus terecht uit de uitslag gehaald in Bakel.

Volgende kans om aan te haken was Ettenleur, ook daar weer een mooie run (zie filmje http://www.youtube.com/watch?v=VvCxBE9RS6Y) en zonder schade weer huiswaards,(die lagere temperatuur van de turbo pakte goed uit).

Maak jouw eigen website met JouwWeb